Sena kvällar

Usch va sent det blir varje kväll! Har så svårt att sova för det är så många "måsten" som måste göras innan man ska sova. Sen är det ju skönt att bara ha sin egentid när sambo och barn sover och bara sitta och titta på en bra film! Men sen är det ju allt annat som ska göras också.. Dessa måsten hela tiden! På tal om det så måste jag tvätta! Ett evighetsprojekt javisst!

Idag när Felicia kom hem från dagis gav hon mig en stor kram och sa; Mamma jag har saknat dig idag! Mamma hjärtat smälter och man blir så fruktansvärt glad över att ha såna underbara barn.

Jag tycker faktiskt att det kan komma lite snö nu istället för allt regn och rusk! Jag vill ut i pulkabacken med mina barn och leka hela dagarna. Förra året var twinsen lite för små för pulka men nu tror jag verkligen att de hade älskat det. Ja, vem gör inte det förresten!? Man blir ju som barn på nytt när man sätter sig i pulkan efter att ha kämpat sig upp för hela backen. Och det är inte alltid det lättaste :P

Häromdagen var jag på jobbet och gjorde en sisådär 100 landgångar!! Hua vilket jobb. Hade mardrömmar om landgångar efter det, haha! Men samtidigt så var det ändå ganska så kul.

Imorgon ska jag städa. Pest och pina men det måste ju göras! Jag är fortfarande inte färdig med julpyntandet. Har en kartong i vardagsrummet med julgrejer som säkert har stått där i 3 veckor nu. Va duktig jag är! Jag älskar ju dock julen och vill att barnen ska få uppleva den här magiska känslan som man själv hade när man var liten, men pynta är för jädra tråkigt! Och byta gardiner är ju ännu tråkigare haha. Men lite tomtar har jag fått upp iallafall och snart ska granen upp och då blir det mysvarning :) 

På julaftons morgon lyssnade alltid jag och mina systrar på en speciell lp-skiva. Jul i ankeborg! Åhh vilka underbara minnen. Skulle vilja hitta den på cd-skiva för den musiken gör hela julen!! Helt underbart. 

Nu ska jag försöka sova!

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Den har jag hemma =)

2011-12-16 @ 17:58:04
Postat av: mamma

sötaste lucian på bilden. Ja, pynta är aldrig kul, jag pyntar lite vid advent och mer till jul. Kanske kommer och hämtar kransen imorgon om ni är hemma.

kram mamma

2011-12-16 @ 18:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0