Audionommottagningen

Idag har vi varit på öron med Clara igen! Fick fortfarande inget ok i rumpan tyvärr så nästa gång blir det läkaren som får kolla på henne och troligtvis får jag eller John sova där med henne så ska dem ta ett sov test på henne! Vi vet ju att hon hör men kanske inte allt. Ibland kan det ju kanske vara så att hon bara gör som Ebba gör eller nåt! Men vi får väl se helt enkelt, men det hade varit skönt med ett svar iallafall!

När vi kom hem från öron donade jag och twinsen lite i trädgården och när John kommer hem ska vi grilla korv och kratta löv och sånt som behöver göras på hösten!

Snart kommer mamma hit och fikar så nu ska jag väcka twinsen :)

Grekland!

Ja nu har vi varit hemma i ca 1 vecka och man längtar ju verkligen tillbaka! Fast det var ju underbart att få träffa twinsen igen såklart :)

Vi har verkligen haft det toppen. Vi kom dit på tisdagen vid 13-tiden! Tog taxi till hotellet och taxichauffören körde en guidad tur med oss så det tog ca 45 min till hotellet. När vi kom fram så bytte vi bara om och sen gick vi för att leta upp något att äta. Hotellet låg jätte dåligt precis vid en motorväg men där spenderade vi inte specellt många timmar. Efter att vi hade ätit gick vi till stranden och den var hur underbar som helst! Vattnet var jätte varmt och helt kristallklart och det var långgrunt också :)

På onsdagen tog vi bussen in till Rhodos stad. Vi gick på den gamla medeltidsstaden som är omringad av höga murar! Var verkligen supermysigt men ont i fötterna fick man :)

På torsdagen åkte vi till lindos och kollade på en 7000 år gammal Acropolis (gammal byggnad/riddarborg). Det var jätte häftigt att se och Felicia tyckte det var superkul! Det enda dumma var ju att man fick gå upp för bergen en bra bit för att komma dit och jag har ju gått och blivit så satans höjdrädd. Det har jag aldrig varit innan men det blir väl så när man blir äldre, hehe!

På fredagen tog vi en heldag på stranden och vi åkte även bananbåt! Felicia skrattade som fasen så alla vände sig om på båten och tittade på henne, hehe! Vi åkte ut till Anthony Quinn Bay och där snorklade vi. Sen åkte vi vidare mot en gammal piratgrotta som vi simmade in i och tittade! Var ganska läskigt faktiskt för det var så djupt där inne så man kunde inte se bottnen! Och nojig som man är så tror man ju att det ska komma en stor fisk eller nåt och bita en i tårna :P

Sen på lördagen åkte vi ju hem och då tänkte vi att vi skulle beställa taxi tidigt så man slipper stressa men då tog ju taxin till flygplatsen bara 10 min! Lite skillnad på 45 min så det var bara till att sitta och vänta.

Flyget gick jätte bra med Felicia och hon skrattade när det steg. John däremot var det värre med, haha! Han är flygrädd han :)

Grekerna fullkomligt älskar barn. Felicia fick godis, glass, klubbor och grejer överallt där vi var. Och massor av människor klappade henne på huvudet och sa hur söt hon var osv. så hon hade nog kul kan jag tro! Och blyg är ju synd och säga att hon är för när vi var på Acropolisen så ställde hon sig på en liten plattform och började sjunga för massa folk, haha! Min sötnos.

Men regler, det tror jag inte grekerna vet vad det är för nåt! På 50 vägar kör de i 150 och ingen har bälte. Motorcyklar och mopeder kör som galningar och ingen har hjälm. Barnen står på sitsen och håller mamma/pappa på axlarna. Men dem är fruktansvärt trevliga iallafall :)

Hotellet vi bodde på var lite sådär. Det var ju dum väg att gå till stranden och det var väl inte precis vad vi hade förväntat oss, men personalen var fruktansvärt trevliga. Fick gratis dricka och mannen på hotellet körde ner oss till stan en kväll så vi skulle slippa gå. Det var en familj som ägde hotellet.

Jag hade nog kunnat åka tillbaka till faliraki igen, men då till ett annat hotell, för så fin den stranden var där har jag aldrig sett förut! Finaste stranden på hela Rhodos var det.

Snart åker vi!!!

Japp det gör vi. Flyget går kl 7 imorgon bitti och vi ska ju köra ända till skavsta flygplats så vi får köra inatt! Sen kommer vi anlända i 30 graders sol! Åh så skönt det kommer bli. Felicia längtar jätte mycket och hon tycker det ska bli jättekul att åka flygplan!

Dags och packa vidare :)

Fredag

Det drar ihop sig! Inte många dagar kvar tills vi åker nu. Åh så skönt det ska bli att komma iväg lite :)

Idag har pappa varit här på fika och en promenad! Felicia cyklade men stackarn kollade inte vart hon cyklade några sekunder och då for hon rakt ner i diket. Usch det är så jobbigt när man tänker på att det var inte första olyckan och säkerligen inte den sista heller! Hade man kunnat så hade jag skyddat barnen mot allt vad heter att ha ont!

Snart kommer mamma hit på lite fika, massa fika idag :P och när John slutar jobba så ska vi till tingsryd och lämna in lilla bilen! lite småsaker som ska kollas upp och det är ju lika bra att göra det när vi ändå ska iväg och inte behöver bilen.

Senare ikväll så ska vi träffa syster med familj. Har inte bestämt om vi ska till dem eller om dem ska komma hit, men det är sånt man märker :P Blir att kolla på idol och äta lite mat!

Och jag är så arg! Våran tvättmaskin har pajat och jag känner mig helt plötsligt väldigt handikappad! Man är ju så van vid att ha allt sånt så då blir man helt jaha vad ska man göra nu då? Men förhoppningsvis så är det bara kolet som behöver bytas på den så håll tummarna för det! Ska försöka lämna in den i helgen och tills den är färdig får vi tvätta hos alla möjliga personer :) Så jäkla typiskt precis när man ska åka iväg och verkligen behöver ha allt upptvättat!!! Blää säger jag bara.

Nä nu ska jag städa undan lite.. Hade tänkt tvätta också men det sket ju sig

Puss & Hej

Fy va livet kan vara orättvist

Alla tankar går till Micaela och hennes dotter Alva! Hon har nu lämnat jordelivet och blivit en vacker ängel! Livet är så orättvist. Varför ska goda människor dö?

Sov så gott Micaela! Dina kloka ord har fått mig att leva i nuet, njuta av mina nära och kära, för man vet aldrig vad som händer imorgon. Mina tankar finns hos din söta lilla dotter Alva….. <3

Helgen

Denna helgen kan bara sammanfattas med ett ord! FANTSTISK :) jisses så kul vi har haft. Det började i fredags med mammafest hemma hos Tina! Vi åt paj, tårta, masssssa godis och massa go dricka! Spelade spel, dansade och hade det superkul! Om jag inte var säker innan så är jag det nu, galnaste mammorna i stan haha :) Men underbart goa allihopa.

På lördagen var vi på cykelfest! Vi fick förrätten hemma hos Angelica och Alexander! Där var även ett annat par, David och Anna! Det bjöds på välkomstdrink (champagne), räkcocktail med vitlöksbröd och god dricka. Supertrevligt hade vi!

På varmrätten var vi hos Carro och hennes man och där var även 2 andra par. Även där fick vi välkomstdrink (riktig piggelin: Vodka, fruktsoda och en hel glass i glaset) Det var gott kan jag lova! till mat fick vi kycklinggryta med pasta och massa gott att dricka till det.

Desserten bjöd vi på och det blev cheescake! Supergott måste jag säga och det tyckte nog resten också! Vi bjöd på white russian till välkomtdrink!

När desserten var uppäten cyklade alla bort till masugnen och där var det live band, lite natta mat, snacks, dricka och allt man kan tänka sig! Vi hade så trevligt hela kvällen och fick massor med nya vänner!

När cykelfesten var slut så gick vi in till grannarna och drack en drink som var supergod! Sen satt vi och pratade till klockan 4 på natten. Supertrevliga grannar har vi fått =)

Så en sammanfattning på kvällen var TOPPEN!

Idag har vi mest tagit det lugnt. Hämtat barnen och plockat ca 2 liter kantareller!! Nu ska vi kolla på lite film innan sängen! Hoppas resten har haft en toppenhelg!

Uppskatta livet!

Jag läste nyss en blogg som verkligen får en att tänka till. Man ska verkligen uppskatta livet och ta till vara på varenda liten sekund man har. Tårarna rinner när jag läser. Man vet aldrig hur långt livet är och hur många fina, underbara stunder man får med sina barn! Jag är så glad för det jag har. Livet kan verkligen vara grymt. Jag ska iallafall ta vara på varenda sekund jag har kvar av det här livet! Leka med mina barn, ha roligt, skratta, busa! Och allt detta ska jag göra med min underbara familj. Kan inte tänka mig ett liv utan er ♥

Här är bloggen om ni vill läsa: http://paheligmark.wordpress.com/

Allt klart!

Nu är allt handlat och klart inför helgen! Eller ja nästan iallafall! Vinet är ju inhandlat och på kylning iallafall :) Imorgon är det ju Vinkväll med mammorna! Så kul det kommer bli. Blir eventuellt utgång också om vi orkar! Sen på lördag så är det cykelfesten! Kommer också bli superkul. En toppen helg helt enkelt! På söndag ska vi åka till ikea.

Idag har vi inte gjort så mycket. Mest tagit det lugnt och hoppats på att det ska sluta regna! Ska ta tag i tvätten snart! Inte så mycket men det måste ju göras.

Gó kväll

Idag har det bara regnat och regnat och regnat! Fy så tråkigt. Det var ju så himla fint väder igår... Jag längtar efter våran resa nu :)

John fixade barnvakt efter jobbet så han och jag gick ut och åt! Var himla mysigt :) Händer ju inte så ofta nu för tiden för det är ju inte alltid det lättaste att sysselsätta 3 barn så att alla är nöjda och glada och samtidigt ska man försöka äta också! Näää det lät jobbigt, hehe!

Imorgon ska jag och twinsen gå bort till "Stora och små" och sjunga lite! Ska bli mysigt. Blir troligtvis en promenad dit. Är en ganska lagom promenad, ca 5-6 km fram och tillbaka. Eventuellt blir det ikea när John slutar jobba imorgon. Har lite småsaker som måste inhandlas och lite saker som vi ska byta.

Åh jag längtar tills på fredag! Då är det viiiinkväll med mammorna :) Kommer bli så kul för det är det ju alltid!

Film

Nu har jag kollat på film. Det blev Friends with benefits! Mycket bra film måste jag säga :)

Nu blir det sängen för imorgon är det fullt upp!

Natti

Fredag 2/9-2011

Go kväll :) Har precis ätit en underbart god potatisgratäng (jag gjort) med fläskfilé och bearnaisesås! Man kanske skulle bli kock istället hehe! Eller inte.

Idag har syster och Noah varit här. Vi åt pannkakor och fikade och barnen har lekt som aldrig förr! Vi var helt slut när dem gick! hehe. När John kom hem tog han med sig barnen och handlade så jag kunde städa lite här hemma och sen har vi bara lagat mat och lite sånt! Så nu ligger alla och sover utom jag.

Imorgon ska vi på kräftskiva och vi ska ta med oss en kycklingpaj! Kommer bli så gott :) Resten av dagen ska vi rensa kläder och fixa och dona en massa.

Och nyss hoppade en superstor gräshoppa eller vårtbitare nästan på mig! Fyy så äckligt. Den var så stor så jag fick ju panik. Sprang upp och väckte John och sa att vi har en superstor insekt som vill attackera mig. Han bara tog den som ingenting! Usch jag får fortfarande rysningar när jag tänker på den. Bara kroppen var mellan 4-5 cm lång! Värre än en spindel ju... Små insekter kan jag hantera, men när det kommer en sån här så får jag panik.

Antingen var det en sån:

Stor vårtbitare, Dectius verrucivorus. Kroppslängd 25 - 45 mm - hane (till vänster) och hona (till höger). Finns i nästan i hela Sverige.

Eller en sån här:

Kärrgräshoppa, Mecostethus grossus. Kroppslängd 20 - 37 mm - hane (till vänster) och hona (till höger). Finns i nästan i hela Sverige.

Tror jag iallafall. Vågade inte kolla något närmare på den direkt.

Nu ska jag kolla på en film och hoppas på att inte mer små (läs stora) kryp hoppar på mig!