Grekland!

Ja nu har vi varit hemma i ca 1 vecka och man längtar ju verkligen tillbaka! Fast det var ju underbart att få träffa twinsen igen såklart :)

Vi har verkligen haft det toppen. Vi kom dit på tisdagen vid 13-tiden! Tog taxi till hotellet och taxichauffören körde en guidad tur med oss så det tog ca 45 min till hotellet. När vi kom fram så bytte vi bara om och sen gick vi för att leta upp något att äta. Hotellet låg jätte dåligt precis vid en motorväg men där spenderade vi inte specellt många timmar. Efter att vi hade ätit gick vi till stranden och den var hur underbar som helst! Vattnet var jätte varmt och helt kristallklart och det var långgrunt också :)

På onsdagen tog vi bussen in till Rhodos stad. Vi gick på den gamla medeltidsstaden som är omringad av höga murar! Var verkligen supermysigt men ont i fötterna fick man :)

På torsdagen åkte vi till lindos och kollade på en 7000 år gammal Acropolis (gammal byggnad/riddarborg). Det var jätte häftigt att se och Felicia tyckte det var superkul! Det enda dumma var ju att man fick gå upp för bergen en bra bit för att komma dit och jag har ju gått och blivit så satans höjdrädd. Det har jag aldrig varit innan men det blir väl så när man blir äldre, hehe!

På fredagen tog vi en heldag på stranden och vi åkte även bananbåt! Felicia skrattade som fasen så alla vände sig om på båten och tittade på henne, hehe! Vi åkte ut till Anthony Quinn Bay och där snorklade vi. Sen åkte vi vidare mot en gammal piratgrotta som vi simmade in i och tittade! Var ganska läskigt faktiskt för det var så djupt där inne så man kunde inte se bottnen! Och nojig som man är så tror man ju att det ska komma en stor fisk eller nåt och bita en i tårna :P

Sen på lördagen åkte vi ju hem och då tänkte vi att vi skulle beställa taxi tidigt så man slipper stressa men då tog ju taxin till flygplatsen bara 10 min! Lite skillnad på 45 min så det var bara till att sitta och vänta.

Flyget gick jätte bra med Felicia och hon skrattade när det steg. John däremot var det värre med, haha! Han är flygrädd han :)

Grekerna fullkomligt älskar barn. Felicia fick godis, glass, klubbor och grejer överallt där vi var. Och massor av människor klappade henne på huvudet och sa hur söt hon var osv. så hon hade nog kul kan jag tro! Och blyg är ju synd och säga att hon är för när vi var på Acropolisen så ställde hon sig på en liten plattform och började sjunga för massa folk, haha! Min sötnos.

Men regler, det tror jag inte grekerna vet vad det är för nåt! På 50 vägar kör de i 150 och ingen har bälte. Motorcyklar och mopeder kör som galningar och ingen har hjälm. Barnen står på sitsen och håller mamma/pappa på axlarna. Men dem är fruktansvärt trevliga iallafall :)

Hotellet vi bodde på var lite sådär. Det var ju dum väg att gå till stranden och det var väl inte precis vad vi hade förväntat oss, men personalen var fruktansvärt trevliga. Fick gratis dricka och mannen på hotellet körde ner oss till stan en kväll så vi skulle slippa gå. Det var en familj som ägde hotellet.

Jag hade nog kunnat åka tillbaka till faliraki igen, men då till ett annat hotell, för så fin den stranden var där har jag aldrig sett förut! Finaste stranden på hela Rhodos var det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0